Odborníci by s námi jistě souhlasili. Spánek je klíčovým aspektem zdravého životního stylu. Tělo se během něj zbavuje toxických látek, regeneruje tkáně, nabírá novou sílu a také rozvíjí činnost mozku. Ideální délka spánku u dospělých se udává mezi 7 a 8 hodinami. Nezáleží však jen na délce, ale také na jeho kvalitě.

 

Toto je našich 7 tipů pro vyspání se do růžova:

1) Přibližně 8 hodin před spaním se vyhýbejte kofeinu.

Tak dlouho může trvat doba, než tělo kofein odbourá. Někomu může stačit 6 až 7 hodin. I když máte pocit, že na vás večerní káva nemá žádný vliv, přesto vám narušuje produkci hormonů a oddaluje či znemožňuje hlubokou fázi spánku.

2) Alespoň 2 až 3 hodiny před spaním už vůbec nejezte a nepijte velké množství tekutin.

Jídlo před spaním spouští všechny trávicí procesy a zkracuje se tak čas na regeneraci těla. Večeře by měla být spíše lehčí, aby nezatížila trávení, vyhněte se cukru, tučným a ostrým jídlům, ale také velkému množství vlákniny. Pitný režim si rozdělte do pravidelných dávek v průběhu dne, večerní prolévání se konvicí oblíbeného čaje vám může narušit spánek akutní potřebou jít na záchod :)

3) Podpořte spánek doplňky stravy.

V přírodě najdeme spoustu rostlin obsahujích látky, které navozují relaxaci, uklidní tělo i mysl a pomohou vám snadněji usnout. Řadu z nich najdete i u nás v sekci Spánek a relaxace.

4) Vyhýbejte se jasnému světlu.

A to zejména tomu, které vyzařují telefony, počítače a televize. Nemusíte si hned pořizovat brýle na blokaci modrého světla, ačkoliv to doporučujeme, ale můžete po západu slunce zkusit doma svítit jen tlumenými světly, pokud možno v teplých odstínech, vyhýbejte se LED žárovkám s jasným bílým světlem. Zkuste si doma udělat večerní romantiku ve světle svíček :) Uvidíte sami po pár dnech, jestli jste dříve unavení.

spánek
Spánek je klíčovým aspektem zdravého životního stylu.

5) Vyvětrejte a zatemněte místnost.

Do pokoje, ve kterém spíte, pusťte před spaním čerstvý vzduch a klidně nechte pootevřené okno. Ideální teplota v místnosti se pohybuje okolo 18 až 20 stupňů, někomu vyhovuje o pár stupňů méně či více, v závislosti na oblečení a typu přikrývky. V ložnici se snažte mít maximální ticho a také tmu, aby se přirozeně vyplavoval spánkový hormon melatonin.

6) Vypněte myšlenky.

Abyste v posteli nemysleli na všechny úkoly a povinnosti, které vás čekají, zkuste si večer vše v klidu promyslet a třeba také sepsat, potom už tyto myšlenky z hlavy vypusťte, vezměte si svoji oblíbenou knihu a nechte se vtáhnout do jejího děje. Pokud nejste čtenář, pusťte si například oblíbenou klidnou hudbu nebo meditujte. Cokoliv, co vám navodí zklidnění mysli.

7) Vytvořte si rutinu.

Pravidelný režim je to nejlepší, co můžete svému tělu dát, ať už jde o spánek, stravu nebo pohyb. Nastavte si svoji vlastní předspánkovou rutinu a dodržujte ji každý den, ideálně ve stejném čase.

Dobrou noc!

Tým Vitamino

Věrnostní program

Získejte speciální ceny pro registrované zákazníky, sbírejte body za objednávky a nakupujte tak své oblíbené produkty levněji.