To, jak budete vypadat a jak se budete cítit až budete starší závisí na tom, jak žijete teď! Dá se tedy říct, že pokud chcete být zdravým a vitálním seniorem, měli byste dělat správná rozhodnutí už v mládí. Zbavte se všech svých zlozvyků raději hned, protože tyto návyky by mohly v pozdějším věku negativně ovlivnit vaše zdraví a fyzickou pohodu. Níže najdete seznam osmi nejčastějších a největších zlozvyků, které urychlují proces stárnutí.

 

KOUŘENÍ

Bezpochyby není žádným tajemstvím, že kouření škodí zdraví. V dnešní době je již prokázané, že kouření má přímou souvislost s nádorovými onemocněními (a to nejen v oblasti plic), ale také je spolu s vysokou hladinou cholesterolu, vysokým krevním tlakem a cukrovkou hlavní příčinou srdečních a cévních onemocnění. Co jste možná nevěděli je, že kouření negativně ovlivňuje váš vzhled. Mnoho studií dokazuje, že kromě zvyšování rizika onemocnění srdce a plic kouření aktivuje enzymy, které odbourávají elasticitu vaší pokožky. Pokud si tedy chcete udržet zdravý a mladistvý vzhled, přestaňte kouřit!

 

DIETY

Kdo by nechtěl shodit 10 kg do plavek před dlouho očekávanou letní dovolenou? Rychlý úbytek váhy je samozřejmě lákavý. Časté nárazové diety a hladovění však nejsou dlouhodobým, ani zdravým řešením, spíše dlouhodobou hrozbou! Výzkumy ukazují, že častý a dlouhodobý pokles příjmu energie může v pokročilejším věku snižovat hladinu energie, koncentrace, způsobovat podrážděnost, případně i deperese. Nárazové diety způsobují estetické problémy jako jsou vrásky a povadlá kůže, která má menší elasticitu a nemá prostor přizpůsobit se hubnutí. Ideální váha je pro zdraví samozřejmě velmi důležitá, ale nesnažte se zhubnout pomocí rychlodiet a hladovění.

 

NEDOSTATEK KVALITNÍHO SPÁNKU

Mnozí z nás si myslí, že s rostoucím věkem klesá potřeba spánku, ale odborníci tvrdí, že i v pokročilejším věku je optimální potřeba spánku sedm až osm hodin. Dlouhodobý nedostatek spánku velmi negativně ovlivňuje zdraví člověka a jeho tělesné funkce. Problém může nastat zejména tehdy, když lidé spí méně než šest hodin denně po dobu jednoho týdne. Nedostatek spánku může vést k nárůstu tělesné hmotnosti a podrážděnosti. Vlivem nedostatku spánku může také dojít k poškození imunitního systému, který potom není schopný reagovat na útoky například v podobě stresu. Je zřejmé, že spánek je klíčový pro naši rekonvalescenci a udržení správných tělesných funkcí.

 

 

NEDOSTATEK OVOCE A ZELENINY

Ovoce a zelenina představují důležité složky zdravé a vyvážené stravy ať už v rámci hlavního jídla nebo lehkého občerstvení. Zásobují nás vitamíny, minerály a vlákninou. Poskytují nám energii (hlavně ve formě cukrů) a obsahují další doplňkové látky. Ty jsou často nazývané jako fytochemické nebo sekundární rostlinné látky a mohou být prospěšné našemu zdraví. Epidemiologické studie ukázaly, že vysoká spotřeba ovoce a zeleniny je spojená s nižším rizikem chronických onemocnění. Jde především o kardiovaskulární choroby, cukrovku II. typu a některé druhy rakoviny (např. rakovina ústní dutiny, nosohltanu, hrtanu, jícnu, žaludku a plic).

 

STRES

Dnešní doba a náš životní styl kladou vysoké nároky na naši výkonnost. Velké pracovní nasazení, ale i problémy v osobních vztazích vyčerpávají naši přirozenou obranyschopnost a vedou k přetížení organismu. V menší míře není stres škodlivý a tělo se s ním vyrovná. Pokud ale stres trvá déle a nebo se velmi často opakuje, škodí jak našemu tělu, tak psychice, a může docházet i ke vzniku psychosomatických onemocnění, případně se psychická zátěž projeví chorobami, které s ní zdánlivě nesouvisí.

 

ODPOUŠTĚJTE

Život je skutečně příliš krátký a vzácný na to, abychom v sobě drželi staré křivdy. Naučit se odpouštět nám tak může přidat i několik roků života. Ač se to může zdát jako malichernost, spousta lidí se celý život trápí starými křivdami, které jim pomalu ubírají životní energii. Studie opět ukazují, že odpuštění vede k lepší fyzické, psychické a duchovní pohodě. Mezi zdravotní výhody potom patří nižší krevní tlak, méně depresí, méně stresu a menší úzkost.

 

PASIVNÍ ODPOČINEK

Pravidelná fyzická aktivita je jedním ze základních předpokladů pro to se chtějí cítit dlouhodobě dobře a zmírňovat problémy, které s věkem přichází. Pravidelnou aktivitou může být jakýkoliv pohyb čtyřikrát do týdne 45 minut. Tělesná aktivita snižuje riziko srdečních chorob, rakoviny a vzniku dalších civilizačních onemocnění. Pohyb udržuje tělo v kondici, pomáhá před osteoporózou, demencí a cukrovkou. Je dokázané, že fyzická aktivita prodlužuje život. Ti, kteří se věnují nějakému sportu vypadají prokazatelně mladší než ti, kteří odpočívají pasivně (tzv. gaučink a TV)

 

ALKOHOL

Alkohol je nejrozšířenější návyková látka, která ve větším množství a nevhodné kombinaci ( s některými nemocemi nebo léky) může člověku velmi ublížit. Na lidský organismus má velmi různorodé účinky - povzbuzuje a uklidňuje, ovlivňuje motoriku a teplotu lidského těla, způsobuje výpadky paměti a snižuje schopnost soustředění.

Věrnostní program

Získejte body za své objednávky a díky tomu nakupujte své oblíbené produkty levněji.